چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا هفته آینده در تهران به مصاف کره‌جنوبی می‌رود.

تیم‌های ایران و کره‌جنوبی اکنون در جدول رده‌بندی هم امتیاز هستند اما کره‌جنوبی به‌دلیل تفاضل گل بهتر در صدر جدول ایستاده است.

ایران برای این‌که بتواند در پایان مرحله مقدماتی به‌عنوان تیم سرگروه به جام ملت‌ها راه‌یابد با کسب پیروزی با هر نتیجه‌ای این جایگاه را از آن خود می‌کند.

تیم ملی ایران در این بازی باید با تمام قدرت و توان خود ظاهر شود تا سرگروه شود.

کره‌جنوبی همواره یکی از قدرت‌های برجسته فوتبال آسیاست که در دو بازی گذشته خود با ایران یک‌بار به پیروزی  و یک‌بار نیز در دیدار رفت مقابل کشورمان به تساوی یک بر یک رسید.

در حال حاضر تیم‌های عربستان، ژاپن، کره‌جنوبی، ایران، عمان، امارات، استرالیا، عراق، چین، قطر و ازبکستان به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا راه‌یافته‌اند و تنها یک بازی حساس بین بحرین و کویت تکلیف تیم آخری که باید به جام ملت‌ها راه‌یابد را مشخص خواهد کرد.

مرحله نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا با حضور 12 تیم به‌علاوه چهار کشور میزبان مسابقات (تایلند، مالزی، اندونزی و ویتنام) برگزار می‌شود.

روز گذشته از سوی فدراسیون فوتبال اسامی 24 بازیکن برای حضور در دیدار با کره‌جنوبی اعلام شد.

در بین نفرات دعوت شده چهره‌های جدیدی دیده می‌شود که در هر پستی باید کمی تعمق به‌خرج داد.

به‌طور مثال دعوت از 4 دروازه‌بان برای یک بازی در تیم ملی که از هم‌اکنون می‌توان حدس زد چه کسی دروازه‌بان اصلی خواهد بود کار بیهوده‌ای به‌نظر می‌رسد.

از سوی دیگر باتوجه به آسیب‌دیدگی رحمان رضایی مشخص نیست به چه دلیل به اردو دعوت شده است. تنها نکته روشن این لیست حضور حسین بادامکی بازیکن جوان پرسپولیس است.

البته تنها دعوت از این نفرات بدون بهره‌گیری آنها در بازی برای تیم ملی مفید نخواهد بود. این بازیکنان تنها در صورت قرار گرفتن در فهرست 11 بازیکن اصلی می‌توانند شایستگی‌های خود را عرضه کنند.

استراتژی فدراسیون فوتبال در این مقطع منطقی به‌نظر می‌رسد تا تیم ایران با تمام نفرات خود بر کره غلبه کند و به‌عنوان سرگروه انتخاب و زمینه‌های انسجام تیمی را نیز فراهم نماید. ایران تحت هر شرایطی باید این بازی را ببرد.

دعوت شد گان به اردوی تیم ملی

حسن رودباریان (پاس)، وحید طالبلو (استقلال)، رحمان احمدی (سایپا)، فرشید کریمی (پرسپولیس)، هادی شکوری (پاس)، محمد نصرتی (پاس)، محمود فکری (استقلال)، امیرحسین صادقی (استقلال)، هادی عقیلی (سپاهان)، مهدی مهدوی‌کیا (هامبورگ)، جواد کاظمیان (الشعب)، علیرضا واحدی‌نیکبخت (پرسپولیس)، علی بداوی (استقلال اهواز)، جواد نکونام (اوساسونا)، حسین کاظمی (استقلال)، اندرانیک تیموریان (بولتون)، ابراهیم صادقی (سایپا)، علی کریمی (بایرن‌مونیخ)، پژمان نوری (پرسپولیس)، حسین بادامکی (پرسپولیس) وحید هاشمیان (هانوفر)، رسول خطیبی (الشارجه)، سیاوش اکبرپور (استقلال)و رضا عنایتی (الامارات)

بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی باید روز شنبه هفته آینده برای حضور در اردوی شبانه‌روزی ساعت 30/9 دقیقه صبح خود را به مربیان تیم ملی معرفی کنند. از جمع این نفرات 20 بازیکن جهت رویارویی با تیم کره انتخاب خواهند شد.

کد خبر 7821

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز